lördag 27 februari 2010

Hej svejs.

Å på den tredje dagen (läs månaden) återuppstod han från de döda...
***
Det är lördag kväll. Cissi är och förlustar sig på lokal (rökig lokal, går inte att skriva efter det att rökförbudet inträdde för några år sedan), Oscar har somnat efter att ha vinkat till textförfattarna i Melodifestivalens fjärde omgång på TV och jag umgås med en påse pepparchips och en burk av "den gode matens drysch". Det är inget dåligt sällskap det heller.
***
Jag har fyllt 30 år. TRETTIO! Det känns främmande då jag både ser ut och känner mig som femton och ett halvt.
***
Det pågår ett olympiskt spel i Vancouver. Sverige blandar fina insatser (Charlotte Kalla, Björn Ferry, Curlingdamer, Anna Haag och längdskidåkarkillar) med rena bedrövelser (tre kronor (ut i kvartsfinal), Helena Jonsson och reportern Yvette Hermundstad). Själv blir jag både utmattad och varm av att bara sitta och titta.
***
Oscar är om en månad, ett år. Jag är nu på spaning efter den tid som flytt.
***
Å jobbet går bra. I alla fall ok. Eller i alla fall inte förfärligt.
***
Cissi tyckte att jag i trettioårspresent skulle önska mig en "total make-over"....
***
Efter en hel del övning så sa Oscar häromdagen äntligen Tintin. Nu går vi in på B-kursen och skriver i det avlånga gula gloshäftet: Bianca Castafiore, Anfäkta och anamma och Bourdurien.
***
...det betyder troligtvis att man inte ser ut som Brad Pitt...
***
Jag fick en massa fina gåvor i trettioårspresent (dock ingen total make over). Bland annat två resor. En til ett varmt land med Cissi och Oscar och en till Rom av far och bror. Lars, 30, globetrotter.
***
...snarare som...Siv Ruud.
***
Min kära brorson Elis har nu växt till sig och ser ut att bli en riktig tungviktsmästare, han med. Jag längtar så tills han och Oscar kan plurra i en bäck i en fäbod inte långt från Malungs centrum.
***
Dagens låt: Aldrig ensam - Jonathan Johansson
Dagens mat: Minutbiff. Middag för gräsänklingar.

Inga kommentarer: