fredag 5 juni 2009

Finskt pulver och fotboll

I veckan har vi äntligen fått träffa den föräldragrupp som vi umgicks med under organiserade former innan alla födslar (läs blogginlägg Jullov, banne mig). Då satt vi tysta och tittade ner i golvet. Nu satt vi där i tystnaden och tittade på våra nykomlingar. Det mesta var sig likt men ändå inte. Den finske pappan som tidigare uttryckligen ville att vi skulle delge HUR våra barn kommit till var olyckligtvis närvarande igen. De två ömma damerna som höll i mötet hade lagt ut ett knippe bilder på ett bord och föräldrarna skulle var och en för sig ta ett kort som beskrev dem eller på annat sätt sammankopplades med vederbörande.
Det finske Pulvret valde en bild med vatten på. När sedan förklaringen till varför han valt just denna bild skulle fram uttrycker han sig på Mumindalska: -Jo, jag valde vatten då det var nära vatten som vi tillverkade vårt barn. MEN GE DIG NÅNGÅNG!
***
Oscar väger nu nästan 7 kilo. Stor och stark som pappa.
***
Träffade en gammal arbetskamrat häromdan. Hon strödde beröm omkring sig och sa att hon varje morgon lyssnade på mig och Charlotte.
-Jag tycker ni är så bra, du och Caroline.
Avslöjad!
***
Den lille tungviktsmästaren blir överförtjust när pappa gör djurljud och pruttar med munnen. Kravet på underhållning är blygsamt.
***
I morgon far vi till Dalarnas förot, Stockholm, för att flukta på landskampen mellan Sverige och Danmark. Morfar, Jörga, Kusin-Jonas och Kusin-Jonas-son Lukas och Jag. De övriga släktingarna träffar vi för lunch i Gamla stan innan match.
***
Appropå fotboll:
Match - Division 6 mellersta Dalarna
Korsnäs IF U-Grängesbergs U
Arena: Lindvallen
Tid: Ikväll kl. 19.00
***
Kan det bli upprepning på förra hemmamatchens crescendo?
***
Dagens mat: Vad som helst
Dagemns låt: Scapegoat - Hajen

1 kommentar:

Brita sa...

Det blev så kvalfullt som jag hade räknat med. Men vilken trevlig helg vi har haft!!!!
Kramar från moster Brita