tisdag 16 juni 2009

Lyckligt kär...i Eiffeltornet

I kväll är det ogräs kväll i Bostadsrättföreningen. Cissi menar att eftersom hon har styrelseuppdrag i Gökboet så är det min plikt att medverka vid aftonens stora baluns. Jag är mer tveksam.
***
I går gick det ett synnerligen intressant program på Televisionen. Det handlade om en kvinna som hette Naisho och hennes partner. Det låter ju inte så märkvärdigt, kanske din första tanke är. Stilla dig.
Naisho påstår nämligen att hon är ihop, ja till och med gift, med...EIFFELTORNET. I denna brittiska dokumentär (varför är det alltid brittiska dokumentärer som tar upp dessa spännande ämnen?) så berättade hon om den kärleksrelation hon har med Paris gamla landmärke. Visst låter det extraordinärt. Tro dock inte att Naisho är ensam med att vara förälskad i en byggnad. Nope.
Strax utan för Sundsvall så vet jag att det finns en kvinna som säger sig vara gift, och dessutom sexuellt attraherad av...ta da...ta da...Berlinmuren!

Det här får mig att börja fundera...på vilken känd byggnad eller vilket berömt turistmål man själv skulle kunna tänka sig bli förälskad i?

Vasaloppsmålet? Det känns som en trygg gammal partner som man kan hålla i när det blåser. Det kanske inte blir det mest passionerade förhållandet, men väl en kär vän som man kan mysa och små pussas lite med. För jag tror inte Vasaloppsmålet är något man går och grovhånglar med på stan.

Vill man INTE leva i ett monogamt förhållande, utan kanske vill ta ut svängarna lite, så kan man kanske flirta lite med hoppbackarna på Lugnet i Falun. Då får man ju två partners på en och samma gång. Det blir ungefär som att vara ihop med ett tvillingpar.

Sen tänkte jag att...Nej, man kanske inte skulle vara så blyg, utan istället sikta mot de verkliga höjdarna. Man kanske för en gång skull skulle våga stöta på dom populäraste i klassen. Man kanske skulle fråga chans på; Kupolen.
Ja menar...det är ju inte för inte som Kupolen kallas för Tuna tutten och bara det gör ju det ju lite extra intressant.
Man det är väl som vanligt när det gäller dom där oåtkommliga. Dom är väl redan upptagna. Jag gissar att Kupolen redan har en partner, någon fräsch strandraggartyp från Gustafs eller liknande, så man lär väl inte ha en chans.
Å så tänker jag samtidigt att...bli ihop med Kupolen...nej, det känns lite för udda och extremt. Hur skulle det se ut egentligen...att komma gåendes hand i hand med Kupolen
Nej, jag tror jag håller mig till gamla trygga Vasaloppsmålet istället.
***
Får du inte tillräckligt med uppmärkssamhet? Skit på dig. Tips från Svan Oscar Edlinger.
***
Härom kvällen kom svärfar inspringandes i lägenheten.
-Jag KAN vara med på TV! utbrast han triumferande.
-Spännande, svarade vi nyktert.
-Dom har varit på Friskis & Svettis och filmat i över en timme! fortsatte han med andan i halsen.
-Oj då, vad handlar programmet om? undrade vi.
-Om sport BH:ar.
-Där ser man!
***
Det satt hårt inne, men nu har vi köpt ett hus. Ett gult...
***
Det visade sig att svärfar INTE fastnat på de rörliga bilderna om sport BH:ar. Det kanske han ska vara glad för.
***
...nära Lindvallen.
***
Dagens rätt: Lunchbuffé på Carianna
Dagens låt: Spring Ricco - Florence Valentin

Inga kommentarer: