onsdag 10 juni 2009

Styrleseproffs

Korsnäs U-Grängesbergs U, 4-0 på ett solindränkt Lindvallen.
Sverige-Danmark 0-1, på ett fullständigt svinkallt Råsunda.
***
Har just hämtat ut en folkdräkt till Oscar. Gula knäbyxor med dalaband, vit tröja och en kurbitsbroderad huvtröja. Det vankas ju student (Cissis kusin Martina) och Midsommar. Klart grabben ska ha en folkdräkt.
***
Cissi drog en nitlott häromveckan och fick vara familjen Svan/Edlingers representant på Bostadsrättsföreningens årsmöte. Då jag tidigare år varit ett berömt hår ifrån att bli invald i styrelsen (Revisor!!! föreslog männen kring det runda bordet att jag skulle åta mig,) så skickade jag med en förmaning. Tacka för guds skull inte ja till något uppdrag. Cissi gick på mötet och kom tillbaka efter en matig timme med ett nytryckt visitkort: Cecilia Edlinger, Suppleant i Brf Resedan. Grattis.
***
Vi är nu inne på sista veckan på vårsäsongen 2009 på Gomorron Dalarna. Charlotte och jag gör sista sändningen ihop på fredag. En hel sändning från Täpp-Lars Arnessons stuga i Arvselens fäbodar i Malung. Det känns märkligt då jag den här veckan också introduceras till Anna, min nya kollega som jag sänder med i höst. Från en tjej till en annan. Jag som aldrig sett mig som nån brudfixare.
***
Om en dryg vecka är det midsommarafton. Det väntas bli regn och 16 grader. Du som är överraskad, upp med en hand...
***
Igår var Cissi på första styrelsemötet. http://www.youtube.com/watch?v=F-OgXq4Lqyw
***
..det blir sill och nubbe iklädd sydväst.
***
På grund av ett hektiskt tempo på arbetet så fick Cissi och Oscar själva gå på dagens föräldraträff. Undra om den finske gentlemannen bidrog med nån mer samlagstrivia?
***
Dagens rätt: Försenad morsdagsmidddag på Chapeau d ór (f.d. Blå Apelsinen, f.f.d Kapten Kock...)
Dagens låt: Ganja Smuggling - Eek-a-mouse

Inga kommentarer: