onsdag 1 juli 2009

Bechamel och brunöga

Det har varit värmebölja i två veckor. Jag har INTE semester.
***
Värmen gör att Oscar äter som en katt när Cissi bjuder på tutte. Jag menar att det nog är så varmt att mjölken förvandlats till bechamelsås...
***
Midsommar spenderades med Cissi, Oscar, Nisse, Jörga och Helena i fäboden i Malung. En stillsam men utomordentligt trevlig högtidsstund. Man börjar bli gammal.
***
...jag känner ingen som skulle vilja möla bechamel.
***
Jag anser att Håkan Hellström, The Hives och Van Morrisons låtar borde ingå i Stora Barnkammarboken istället för "I ett hus vid skogens slut", "Bockarna bruse" och "en kulen natt", så Oscar kunde lära sig nån vettig musik.
***
Om två och en halv vecka får jag semester. En gotlandsresa med Jörga och Helena är planerad. Vi har hyrt stuga. Som sagt...man börjar bli gammal.
***
Oscar har blivit en mycket lugn och sansad ung man. Han ler mest hela tiden och kan med sina föräldrars goda hjälp rulla ett halvt varv. Han väger snart lika mycket som en fotomodell, 7,5 kilogram.
***
Cissi är ute med tjejerna på lokal i kväll. Första gången på ett år. De för-bubblade med rosévin och pratade om bröllopsklänningar, spiraler och inredning innan de gick ut. Jag och Oscar gick in och kollade på sport och bilreparationsprogram på TV för att återupprätta vår manlighet.
***
"Osse" håller dessutom på att bli brunögd, till sin mors (och i viss mån min) stora förtjusning. Bara han inte blir kallad brun-öga i skolan.
***
Dagens låt: Jag hatar att jag älskar dig, och jag älskar dig så mycket att jag hatar dig-Håkan Hellström
Dagens rätt: kammusslor med bovete

Inga kommentarer: